TRS 2021

Här nedan är sammanfattning av TRS breda modellprogram för 2021. Mer detaljerad information hittar du längre ner på sidan.

TRS On-E Kid 2021

TRS On-E Kid 16", 34500:-
TRS On-E Kid 20", 36500:-

TRS Racing 2021

TRS Racing 125, 69000:-
TRS Racing 250, 280, 300, 71000:-
TRS Racing  Electric Start, 75000:-

TRS Raga Racing 2021

TRS Raga Racing 125, 71500:-
TRS Raga Racing 250, 280, 300, 75500:-
TRS Raga Racing Electric Start, 79500:-

TRS Gold 2021

TRS Gold 125, 86000:-
TRS Gold 250, 280, 300, 89000:-
TRS Gold Electric Start, 93000:-

TRS X-Track One 2021

TRS X-Track One 125, 70000:-
TRS X-Track One 250, 280, 300, 72000:-
TRS X-Track One Electric Start, 76000:-

TRS X-Track Raga Racing 2021

TRS X-Track Raga Racing 125, 73500:-
TRS X-Track Raga Racing 250, 280, 300, 78500:-
TRS X-Track Raga Racing Electric Start, 82500:-

TRS On-E Kid 16", 2021

TRS On-E Kid 16", pris 34500:-

Nu är TRS On-E Kid 16" här! Lillebror till lyckade TRS On-E Kid 20", som presenterades 2020, är en perfekt trial-hoj för de i åldern 4-6 år. Den har samma fina egenskaper som storebror On-E Kid 20", så som:

- S3 fotpinnar, justerbara +/- 2,5mm.
- Progressivt länksystem för bakhjulsfjädringen.
- Gashandtag med batteriindikator.
- Stabil ram i aluminium.
- Kontrollenhet med möjlighet att justera tre parametrar "Power", "Speed" och "Respons".
- Kraftig swing i gjuten aluminium.

TRS On-E Kid 20", 2021 

TRS On-E Kid 20", pris 36500:-

TRS On-E Kid 20", 2021 är en fantastiskt fin el-hoj för de mellan 6-10 år gamla. Batteri och elektronik är väl inkapslat och skyddat i den stabila aluminium-ramen. Med den nya kontrollenheten finns stora möjligheter att anpassa motorcykeln till förarens erfarenhet. Man har gjort följande förbättringar jämfört med 2020:

- Nya "TRS Grip" fotpinnar, justerbara +/- 2,5mm.
- Modifierat länksystem för bakhjulsfjädringen.
- Nytt gashandtag med batteriindikator.
- Rödlackad ram och nya dekaler.
- Ny kontrollenhet med möjlighet att justera tre parametrar "Power", "Speed" och "Respons".
- Ny kraftigare laddare med 4,5A laddningskapacitet.

TRS Racing, 2021

125cc, pris 69000:-
250cc, 280cc, 300cc, pris 71000:-
Elstart (250cc, 280cc, 300cc), pris 75000:-

TRS Racing finns i 125cc, 250cc, 280cc och 300cc, utrustade med Reiger stötdämpare och Keihin-förgasare. 250, 280 och 300 kan fås med elstart. Levereras registreringsbesiktigad och klar för gatan.

TRS Raga Racing, 2021

125cc, pris 71500:-
250cc, 280cc, 300cc, pris 75500:-
Elstart (250cc, 280cc, 300cc), pris 79500:-


TRS Raga Racing finns i 125cc, 250cc, 280cc och 300cc, utrustade med Reiger stötdämpare, Keihin-förgasare och en hel del andra "racing-komponenter". Levereras registreringsbesiktigad och klar för gatan. 

Med årsmodell 2021 har TRS Raga Racing tagit ett stort steg framåt, både vad det gäller prestanda och kvalitet. Motorn (250-300cc) har en helt ny design, anpassad till ny gjutmetod som förbättrar kvalitén samt ger bättre egenskaper i lågfartsområdet, tack vare höjd förkompression. Ny kopplingskåpa med nivåglas och oljepåfyllning på samma sida, för att underlätta underhåll. Temperatursensorn är flyttad från kylaren till topplocket för bättre kontroll av temperaturvariationerna vilket ger en optimal startpunkt för kylfläkten, styrd via den nya CDI-boxen.

TRS Raga Racing 125 har har fått stora förbättringar, nytt vevparti, ny kolv och topplock, vilket ger mer effekt och mindre vibrationer.

Man har gjort följande förbättringar jämfört med 2020:

Förbättringar på chassie:

  • 125cc; Ny drevning, z8 fram och z45 bakdrev, förbättrar vridmomentet på låga varv och mindre risk att slå i bakdrevet.
  • Ny CDI-box med temperaturstyrning.
  • Modifierat insug till luftrenarburken.
  • Förbättrad dränering av luftrenarburk.
  • Förstärkt länksystem till bakfjädring.
  • Modifierade motorfästen för mindre vibrationer och enklare underhåll.
  • Förstärkt ljuddämparände med modifierade fästen.
  • Modifierat fäste för avgasröret.
  • Nytt bromsskiveskydd fram, mer tåligt samt uppfyller FIM:s standard.
  • Förbättringar på ramen.
  • Förbättrad fastsättning av kedjestyraren.
  • Modifierad kylarslang i silicon för ökat avstånd till kylfläkten.
  • Rödeloxerade fälgar.
  • Nytt styre.
  • Grålackad swing.
  • Nya dekaler.

Förbättringar på motor:

  • Kopplingskåpa med nivåglas och oljepåfyllning.
  • Ny placering av temperatursensorn, vilket ger bättre precision och tillförlitlighet för kylsystemet.
  • Topplock med temperatursensor.
  • Modifierad svänghjulskåpa.
  • 250-280-300cc; Nya motorblock.
  • 250-280-300cc; Höjd förkompression för mer kraft på låga varv.
  • 250-280-300cc; Ny placering motorventilation.
  • 250-280-300cc; Förgasare med dränageslang.
  • 250-280-300cc; Ny ytbehandling på motorblocken.
  • 125cc; Ny kolv.
  • 125cc; Nytt vevparti, bättre balanserat, för mer effekt och mindre vibrationer.
  • 125cc; Ökad kompression och förstärkt inre topplock.
  • 125cc; Nytt tändstift.

TRS Gold, 2021

125cc, pris 86000:-
250cc, 280cc, 300cc, pris 89000:-
Elstart (250cc, 280cc, 300cc), pris 93000:-


TRS Gold finns i 125cc, 250cc, 280cc och 300cc, kan även fås med elstart. Den tillverkas i en individuellt numrerad upplaga om endast 150 motorcyklar per år.  De största skillnaderna jämfört med TRS Raga Racing är följande:

  • Reiger hydrostop 5-way stötdämpare.
  • "Race-preparerad" topp och cylinder.
  • Luftrenarburk, ljuddämparskydd och skärmstag i kolfiber.
  • Bractek bästa bromsok fram, CNC-bearbetat monoblock-bromsok.
  • CNC-bearbetat topplock, fotpinnar, hjulnav och triangel i länksystemet.
  • "Gold-bearbetade" kåpor för svänghjul och koppling.
  • Renthal gummihandtag och styre.
  • Nållager för gashandtaget.
  • FIM-godkänd bromsskiva bak.

TRS Gold levereras registreringsbesiktigad och klar för gatan. Man har gjort följande förbättringar jämfört med 2020.

Med årsmodell 2021 har TRS Gold tagit ett stort steg framåt, både vad det gäller prestanda och kvalitet. Motorn (250-300cc) har en helt ny design, anpassad till ny gjutmetod som förbättrar kvalitén samt ger bättre egenskaper i lågfartsområdet, tack vare höjd förkompression. Ny kopplingskåpa med nivåglas och oljepåfyllning på samma sida, för att underlätta underhåll.

TRS Gold 125 har har fått stora förbättringar, nytt vevparti, ny kolv och topplock, vilket ger mer effekt och mindre vibrationer.

Man har gjort följande förbättringar jämfört med 2020:

Förbättringar på chassie:

  • Nytt gummi för hasplåten.
  • Nya bromsklotsar fram.
  • Skydd för elkablar till spänningsregulatorn.
  • Modifierat insug till luftrenarburken.
  • Förbättrad dränering av luftrenarburk.
  • Förstärkt länksystem till bakfjädring.
  • Modifierade motorfästen för mindre vibrationer och enklare underhåll.
  • Förstärkt ljuddämparände med modifierade fästen.
  • Modifierat fäste för avgasröret.
  • Förbättringar på ramen.
  • Förbättrad fastsättning av kedjestyraren.
  • Modifierad kylarslang i silicon för ökat avstånd till kylfläkten.
  • 125cc; Ny drevning, z8 fram och z45 bakdrev, förbättrar vridmomentet på låga varv och mindre risk att slå i bakdrevet.
  • Elstart; Ny kabeldragning till startbatteriet med losskopplingsbara batterikablar.
  • Elstart; Ny fastsättning av startmotorn.
  • Svarteloxerade fälgar och gaffelbryggor.
  • Nya rödeloxerade nav.
  • Rödlackad swing och röd framlampa.
  • Svartlackad ram och nedre gaffelben.
  • Rödeloxerad mutter för däckslås fram, oljepåfyllningsplugg samt bricka för kick.
  • Gashandtagslock och dödmansgrepp med TRS-logga.
  • Nya dekaler.

Förbättringar på motor:

  • Kopplingskåpa med nivåglas och oljepåfyllning.
  • Modifierad svänghjulskåpa.
  • 250-280-300cc; Nya motorblock.
  • 250-280-300cc; Höjd förkompression för mer kraft på låga varv.
  • 250-280-300cc; Ny placering motorventilation.
  • 250-280-300cc; Förgasare med dränageslang.
  • 250-280-300cc; Ny ytbehandling på motorblocken.
  • 125cc; Ny kolv.
  • 125cc; Nytt vevparti, bättre balanserat, för mer effekt och mindre vibrationer.
  • 125cc; Ökad kompression och förstärkt inre topplock.
  • 125cc; Nytt tändstift.

TRS X-Track One, 2021

125cc, pris 70000:-
250cc, 280cc, 300cc, pris 72000:-
Elstart (250cc, 280cc, 300cc), pris 76000:-


TRS X-Track One finns i 125cc, 250cc, 280cc och 300cc, kan även fås med elstart (250cc, 280cc, 300cc). TRS X-Track One levereras registreringsbesiktigad och klar för gatan. 

TRS Raga Racing X-Track, 2021

TRS X-Track Raga Racing finnas i 125cc, 250cc, 280cc och 300cc, utrustade med Reiger stötdämpare, Keihin-förgasare och en hel del annat godis. Levereras registreringsbesiktigad och klar för gatan. Man har gjort följande förbättringar jämfört med  TRS X-Track Raga Racing 2020:

-Ny luftrenarburk för bättre prestanda, bättre skydd mot smuts samt förstärkt.
-Ny mappning av CDI-boxen för bättre respons på låga och höga varvtal.
-Modifierad koppling för bättre prestanda.
-Ny spänningsregulator för jämnare spänning till fläkt och därmed bättre kylning.
-Ny bromspump bak med inbyggd oljebehållare.
-Ny hasplåt för bättre skydd av svänghjulskåpa och ram.
-Förstärkt ram i de främre delarna.
-Ny kulissrulle och växelväljare för smidigare växling och lägre vikt.
-Modifierad ljuddämpare för lägre ljud och för att ljuddämparstoppning ska hålla längre.
-Modifierad fjädring med bättre känslighet.
-Nya fotpinnar.
-Nya fotpinnefästen.
-Röda kylarslangar i silicon.
-Ny kedjesträckare.
-Nya skydd på ramen.
-Nya rödelxerade gaffelbryggor.
-Nytt rödeloxerat skärmstag.
-Nytt Nekken styre.
-Ny design av bakdrevet.
-Ny färgsättning med röd ram och nya dekaler.