TRS one 2018

250cc, 280cc, 300cc, pris 66500:-
125cc, pris 63000:
-

TRS One 2018 i standard-version finns för i 125cc, 250cc, 280cc och 300cc och har följande modifieringar jämfört med 2017 års modell:
- Modifierad cylindertopp.
- Modifierad vevaxel med nya ramlager.
- Modifierad CDI-box.
- Modifierad kick.
- EURO4 homologisering.
- Modiferingar på ramen.
- Modifierad stötdämpare.
- Ny tank med nytt större tanklock.
- Modifierade fotpinnefästen.
- Förbättringar på bakbromsen.
- Nya dekaler på ram, tank och skärmar.

TRS ONE 2018
MotorEncylindrig 2-takt
Kubik294,1cc - 272,2 cc - 247,7 cc - 125 cc
KylningVätskekyld
Borrning, slaglängd79x60 mm (300 cc) - 76x60 mm (280 cc) - 72,5x60 mm (250 cc) - 54x54,5 mm (125 cc)
TändningNya HIDRIA CDI (dubbel tändning)
Växlar5
MotoroljaNils eller GRO W75, 350cc.
Koppling3-skivig solfjäderkoppling med Hoer Biger-lameller
BränsleBensin,  2,3L 98 oktan, 2T olja 1,5%
FörgasareDellorto PHBL26, Reed valve
StartKick
TändstiftNGK-R  BPMR6A
ChassieAluminium-ram
SwingAluminium
FramgaffelTech 39 mm diameter, 175 mm fjädringsväg, justerbar fjäderspänning
BakfjädringOlle progressiv R16V hydraulic system, 168 mm fjädringsväg justerbar fjäderspänning
Fälgar Morad aluminum radiated
Framhjul1.6x21  Michelin X11 Trial 2.75x2
Bakhjul2.15x18 Michelin X11 Trial 4.00x18 TL.
FrambromsSkiva 185mm, BRAKTEC 4-kolvsok
BakbromsSkiva 150mm, BRAKTEC 2-kolvsok
Hasplåt7075 Aluminum
Vikt65 kg (250, 280, 300), 64 kg (125cc)
Sitthöjd640 mm
Dimensioner2.015 x 830 x 1.125mm (längd x bredd x höjd)
Pris66 500:- (250, 280, 300), 63000:- (125)

TRS Raga Racing 2018

250cc, 280cc, 300cc, pris 71500:-
125cc, pris 68000:-


TRS Raga Racing finnas i 125cc, 250cc, 280cc och 300cc, utrustade med Reiger stötdämpare, Keihin-förgasare och en hel del annat godis. Klara för leverans från och med februari 2018.

Racing-modellen har samma förbättringar som TRS One standard (se ovan). Dessutom har man gjort små förbättringar på i stort sett varenda detalj i motorn. Det är så mycket förändringar så man kan se det som en helt ny motor jämfört med 2017.

TRS Raga Racing 2018
MotorEncylindrig 2-takt
Kubik294,1cc - 272,2 cc - 247,7 cc - 125 cc
KylningVätskekyld
Borrning, slaglängd 79x60 mm (300 cc) - 76x60 mm (280 cc) - 72,5x60 mm (250 cc) - 54x54,5 (125).
TändningNya HIDRIA CDI (dubbel tändning)
Växlar5
MotoroljaNils eller GRO W75, 350cc.
Koppling3-skivig solfjäderkoppling med Hoer Biger-lameller
BränsleBensin,  2,3L 98 oktan, 2T olja 1,5%
FörgasareKeihin PWK28, Reed valve
StartKick
TändstiftNGK-R  BPMR6A
ChassieAluminium-ram
SwingAluminium
FramgaffelTech 39 mm diameter, 175 mm fjädringsväg, justerbar fjäderspänning
BakfjädringReiger, 168 mm fjädringsväg justerbar fjäderspänning
Fälgar Morad aluminum radiated
Framhjul1.6x21  Michelin X11 Trial 2.75x2
Bakhjul2.15x18 Michelin X11 Trial 4.00x18 TL.
FrambromsSkiva 185mm, BRAKTEC 4-kolvsok
BakbromsSkiva 150mm, BRAKTEC 2-kolvsok
Hasplåt7075 Aluminum
Vikt65 kg (250, 280, 300), 64 kg (125cc)
Sitthöjd640 mm
Dimensioner2.015 x 830 x 1.125mm (längd x bredd x höjd)
Pris71 500:- (250, 280, 300), 68000:- (125)

tRS gold edition 2018

250cc, 280cc, 300cc, pris 87 000:-

TRS Gold Edition är en värsting-version, tillverkad under juni-juli 2018 i en begränsad upplaga på 150 motorcyklar, inviduellt numrerade från 1 till 150. Den finns i 250cc, 280cc och 300cc och har följande modiferingar gemnfört med TRS Raga Racing:
- Luftrenarbox i kolfiber med "racing-insug".
- Skärmstag i kolfiber.
- Stötdämpare Reiger Hydrostop med tre-vägsjustering.
- Modifierad framgaffel.
- Modifierat länkage till stötdämparen med CNC-fräst länkarm.
- Styre Renthal Black Fatbar med Renthal styrskydd.
- Gummihandtag Renthal Full Diamond medium.
- Gashandtag med lager för minskad friktion.
- Bromsskiva bak Galfer Racing.
- Braketec CNC-frästa bromsok fram.
- Broms- och kopplingshandtag med röd-eloxerade lock.
- Broms- och kopplingsgrepp med röd-eloxerade justerskruvar.
- Röd-eloxerad topp.
- Cylindertopp med högre kompression på 300-modellen.
- Nytt tändstift NGK BPR5 på 300-modellen.
- Modifierad cylinder för bättre vridmoment och snabbare gasrespons.
- Ny mappning i CDI-boxen.
- Ställbar koppling i tre lägen, soft, medium, hard.
- Guld-eloxerade fälgar.
- Starkare och lättare CNC-frästa nav.
- Ram och swing lackade i svart metallic med nya dekaler.
- Ny tätning mellan luftrenarbox och bakhjul.
- Nytt fäste fär luftslangen till tanklocket.
- Nya fästen för ljuddämpare.
- Nytt stöd.

TRS GOLD EDITION 2018
Motor Encylindrig 2-takt
Kubik 294,1cc - 272,2 cc - 247,7 cc
Kylning Vätskekyld
Borrning, slaglängd  79x60 mm (300 cc) - 76x60 mm (280 cc) - 72,5x60 mm (250 cc)
Tändning Nya HIDRIA CDI (dubbel tändning)
Växlar 5
Motorolja Nils eller GRO W75, 350cc.
Koppling 3-skivig solfjäderkoppling med Hoer Biger-lameller
med variabel hårdhet i tre lägen, mjuk-medium-hård
Bränsle Bensin,  2,3L 98 oktan, 2T olja 1,5%
Förgasare Keihin PWK28, Reed valve
Start Kick
Tändstift NGK-R  BPMR6A (280, 250), NGK BPR5 (300)
Chassie Aluminium-ram
Swing Aluminium
Framgaffel Tech 39 mm diameter, 175 mm fjädringsväg, justerbar fjäderspänning
Bakfjädring Reiger Hydrostop 40mm, 168 mm fjädringsväg, 3-vägs justering
Fälgar  Morad aluminum radiated
Framhjul 1.6x21  Michelin X11 Trial 2.75x2
Bakhjul 2.15x18 Michelin X11 Trial 4.00x18 TL.
Frambroms Skiva 185mm, BRAKTEC 4-kolvsok, CNC
Bakbroms Skiva 150mm, BRAKTEC 2-kolvsok
Hasplåt 7075 Aluminum
Vikt 65 kg (250, 280, 300), 64 kg (125cc)
Sitthöjd 640 mm
Dimensioner 2.015 x 830 x 1.125mm (längd x bredd x höjd)
Pris 87 000:- (250, 280, 300)