
TRS one 2018
TRS one 2018
250cc, 280cc, 300cc, pris 66500:-
125cc, pris 63000:-
TRS One 2018 i standard-version finns för i 125cc, 250cc, 280cc och 300cc. Levereras registreringsbesiktigad och klar för gatan. Den har följande modifieringar jämfört med 2017 års modell:
- Modifierad cylindertopp.
- Modifierad vevaxel med nya ramlager.
- Modifierad CDI-box.
- Modifierad kick.
- EURO4 homologisering.
- Modiferingar på ramen.
- Modifierad stötdämpare.
- Ny tank med nytt större tanklock.
- Modifierade fotpinnefästen.
- Förbättringar på bakbromsen.
- Nya dekaler på ram, tank och skärmar.



TRS ONE 2018 | |
---|---|
Motor | Encylindrig 2-takt |
Kubik | 294,1cc - 272,2 cc - 247,7 cc - 125 cc |
Kylning | Vätskekyld |
Borrning, slaglängd | 79x60 mm (300 cc) - 76x60 mm (280 cc) - 72,5x60 mm (250 cc) - 54x54,5 mm (125 cc) |
Tändning | Nya HIDRIA CDI (dubbel tändning) |
Växlar | 5 |
Motorolja | Nils eller GRO W75, 350cc. |
Koppling | 3-skivig solfjäderkoppling med Hoer Biger-lameller |
Bränsle | Bensin, 2,3L 98 oktan, 2T olja 1,5% |
Förgasare | Dellorto PHBL26, Reed valve |
Start | Kick |
Tändstift | NGK-R BPMR6A |
Chassie | Aluminium-ram |
Swing | Aluminium |
Framgaffel | Tech 39 mm diameter aluminiumgaffel, 175 mm fjädringsväg, justerbar retur och fjäderspänning samt separat fjäderspänning för de sista 45 mm |
Bakfjädring | Olle progressiv R16V hydraulic system, 168 mm fjädringsväg, justerbar retur och fjäderspänning |
Fälgar | Morad aluminum |
Framhjul | 1.6x21 Michelin X11 Trial 2.75x2 |
Bakhjul | 2.15x18 Michelin X11 Trial 4.00x18 TL. |
Frambroms | Skiva 185mm, BRAKTEC 4-kolvsok |
Bakbroms | Skiva 150mm, BRAKTEC 2-kolvsok |
Hasplåt | 7075 Aluminum |
Vikt | 65 kg (250, 280, 300), 64 kg (125cc) |
Sitthöjd | 640 mm |
Dimensioner | 2.015 x 830 x 1.125mm (längd x bredd x höjd) |
Pris | 66 500:- (250, 280, 300), 63000:- (125) |
TRS Raga Racing 2018
250cc, 280cc, 300cc, pris 71500:-
125cc, pris 68000:-
TRS Raga Racing finnas i 125cc, 250cc, 280cc och 300cc, utrustade med Reiger stötdämpare, Keihin-förgasare och en hel del annat godis. Levereras registreringsbesiktigad och klar för gatan.
Racing-modellen har samma förbättringar som TRS One standard (se ovan). Dessutom har man gjort små förbättringar på i stort sett varenda detalj i motorn. Det är så mycket förändringar så man kan se det som en helt ny motor jämfört med 2017.




TRS Raga Racing 2018 | |
---|---|
Motor | Encylindrig 2-takt |
Kubik | 294,1cc - 272,2 cc - 247,7 cc - 125 cc |
Kylning | Vätskekyld |
Borrning, slaglängd | 79x60 mm (300 cc) - 76x60 mm (280 cc) - 72,5x60 mm (250 cc) - 54x54,5 (125). |
Tändning | Nya HIDRIA CDI (dubbel tändning) |
Växlar | 5 |
Motorolja | Nils eller GRO W75, 350cc. |
Koppling | 3-skivig solfjäderkoppling med Hoer Biger-lameller |
Bränsle | Bensin, 2,3L 98 oktan, 2T olja 1,5% |
Förgasare | Keihin PWK28, Reed valve |
Start | Kick |
Tändstift | NGK-R BPMR6A |
Chassie | Aluminium-ram |
Swing | Aluminium |
Framgaffel | Tech 39 mm diameter eloxerad stålgaffel, 175 mm fjädringsväg, justerbar retur, kompression och fjäderspänning samt separat fjäderspänning för de sista 45 mm |
Bakfjädring | Reiger, 168 mm fjädringsväg, justerbar retur, kompression och fjäderspänning |
Fälgar | Morad aluminum, lågprofil samt urfrästa för lägre vikt |
Framhjul | 1.6x21 Michelin X11 Trial 2.75x2 |
Bakhjul | 2.15x18 Michelin X11 Trial 4.00x18 TL. |
Frambroms | Skiva 185mm, BRAKTEC 4-kolvsok |
Bakbroms | Skiva 150mm, BRAKTEC 2-kolvsok |
Hasplåt | 7075 Aluminum med hullingar |
Vikt | 65 kg (250, 280, 300), 64 kg (125cc) |
Sitthöjd | 640 mm |
Dimensioner | 2.015 x 830 x 1.125mm (längd x bredd x höjd) |
Pris | 71 500:- (250, 280, 300), 68000:- (125) |
tRS gold edition 2018
250cc, 280cc, 300cc, pris 87 000:-
TRS Gold Edition är en värsting-version, tillverkad under juni-juli 2018 i en begränsad upplaga på 150 motorcyklar, inviduellt numrerade från 1 till 150. Levereras registreringsbesiktigad och klar för gatan. Den finns i 250cc, 280cc och 300cc och har följande modiferingar gemnfört med TRS Raga Racing:
- Luftrenarbox i kolfiber med "racing-insug".
- Skärmstag i kolfiber.
- Stötdämpare Reiger Hydrostop med tre-vägsjustering, hydrostoppfunktionen minskar returen vid kraftig dämpningsrörelse.
- Modifierad framgaffel.
- Modifierat länkage till stötdämparen med CNC-fräst länkarm.
- Styre Renthal Black Fatbar med Renthal styrskydd.
- Gummihandtag Renthal Full Diamond medium.
- Gashandtag med lager för minskad friktion.
- Bromsskiva bak Galfer Racing.
- Braketec CNC-frästa bromsok fram.
- Broms- och kopplingshandtag med röd-eloxerade lock.
- Broms- och kopplingsgrepp med röd-eloxerade justerskruvar.
- Röd-eloxerad topp.
- Cylindertopp med högre kompression på 300-modellen.
- Nytt tändstift NGK BPR5 på 300-modellen.
- Modifierad cylinder för bättre vridmoment och snabbare gasrespons.
- Ny mappning i CDI-boxen.
- Ställbar koppling i tre lägen, soft, medium, hard.
- Guld-eloxerade fälgar.
- Starkare och lättare CNC-frästa nav.
- Ram och swing lackade i svart metallic med nya dekaler.
- Ny tätning mellan luftrenarbox och bakhjul.
- Nytt fäste fär luftslangen till tanklocket.
- Nya fästen för ljuddämpare.
- Nytt stöd.



TRS GOLD EDITION 2018 | |
---|---|
Motor | Encylindrig 2-takt |
Kubik | 294,1cc - 272,2 cc - 247,7 cc |
Kylning | Vätskekyld |
Borrning, slaglängd | 79x60 mm (300 cc) - 76x60 mm (280 cc) - 72,5x60 mm (250 cc) |
Tändning | Nya HIDRIA CDI (dubbel tändning) |
Växlar | 5 |
Motorolja | Nils eller GRO W75, 350cc. |
Koppling | 3-skivig solfjäderkoppling med Hoer Biger-lameller med variabel hårdhet i tre lägen, mjuk-medium-hård |
Bränsle | Bensin, 2,3L 98 oktan, 2T olja 1,5% |
Förgasare | Keihin PWK28, Reed valve |
Start | Kick |
Tändstift | NGK-R BPMR6A (280, 250), NGK BPR5 (300) |
Chassie | Aluminium-ram |
Swing | Aluminium |
Framgaffel | Tech 39 mm diameter eloxerad stålgaffel, 175 mm fjädringsväg, justerbar retur, kompression och fjäderspänning samt separat fjäderspänning för de sista 45 mm |
Bakfjädring | Reiger Hydrostop 40mm, 168 mm fjädringsväg, justerbar retur, högfartskompression, lågfartskompression och fjäderspänning samt justerbar hydrostoppfunktion |
Fälgar | Morad aluminum, lågprofil samt urfrästa för lägre vikt |
Framhjul | 1.6x21 Michelin X11 Trial 2.75x2, fräst och eloxerat nav |
Bakhjul | 2.15x18 Michelin X11 Trial 4.00x18, fräst och eloxerat nav |
Frambroms | Skiva 185mm, BRAKTEC 4-kolvsok, CNC-fräst |
Bakbroms | Skiva 150mm, BRAKTEC 2-kolvsok |
Hasplåt | 7075 Aluminum med hullingar |
Vikt | 65 kg (250, 280, 300), 64 kg (125cc) |
Sitthöjd | 640 mm |
Dimensioner | 2.015 x 830 x 1.125mm (längd x bredd x höjd) |
Pris | 87 000:- (250, 280, 300) |