TRS

2013 startade den sjufaldige trialvärdsmästaren Jordi Tarrés arbetet med att utveckla en ny trialmotorcykel, TRS, och sommaren 2015 presenterades den officiellt.

Bakom TRS står Jordi Tarrés, trialvärldmästare. Marc Araño med lång erfarenhet att leda projekt för bl.a. Derbi, Gas Gas och JTG. Ricardo Novel, affärsman med erfarenhet av företag kopplade till logistik, reservdelar och andra industriella processer. Joseph Borrell, affärsman med passion för motorcyklar och som de senaste sex åren bl.a. investerat i Gas Gas och JTG.

TRS tillverkas i Spanien, utanför Barcelona. TRS har som mål att ta fram en mycket bra trialmotorcykel med focus på kvalitet och tillförlitlighet samt att ge bra service.

Man har idag motorcyklar i 125cc, 250cc, 280cc och 300cc. Alla fyra modellerna finns dessutom i fyra version, Racing, Raga Racing, Gold eller  X-Track. Dessutom har man en el-hoj TRS On-E Kid.

TRS Racing är en bra utrustad modell med bland annat Keihin-förgasare och Reiger-dämpare bak.

TRS Raga Racing har vassare fjädring samt är utrustad med en hel del andra komponenter jämfört med Racing-modellen.

TRS Gold är värsing-modellen med Reiger hydrostop-dämpare samt luftburk, skärmstag och ljuddämparskydd i kolfiber. Den har även en vassare topp och Braketec frästa monoblock-frambroms plus en hel del annat godis.

TRS X-Track finns i två varienter, X-track One och X-track Raga Racing. X-track Raga Racing är en TRS Raga Racing som man utrustat med stor tank och hög sadel. Pefekt för härliga turer ute i skogen, och vill man köra "riktig" trial är det bara att knäppa loss den stora tanken och sadeln. X-track One baseras på den tidigare TRS One, som fanns till och med årsmodell 2019.

Alla TRS motorcyklar går att få med elstart.

TRS OnE- Kid är marknadens mest avancerade el-hoj. Finns i storlek 16" eller 20".

Tidigare har även TRS One funnits i årsmodell 2016-2019.

loading...