TRS

2013 startade den sjufaldige trialvärdsmästaren Jordi Tarrés arbetet med att utveckla en ny trialmotorcykel, TRS, och sommaren 2015 presenterades den officiellt.

Bakom TRS står Jordi Tarrés, trialvärldmästare. Marc Araño med lång erfarenhet att leda projekt för bl.a. Derbi, Gas Gas och JTG. Ricardo Novel, affärsman med erfarenhet av företag kopplade till logistik, reservdelar och andra industriella processer. Joseph Borrell, affärsman med passion för motorcyklar och som de senaste sex åren bl.a. investerat i Gas Gas och JTG.

TRS tillverkas i Spanien, utanför Barcelona. TRS har som mål att ta fram en mycket bra trialmotorcykel med focus på kvalitet och tillförlitlighet samt att ge bra service.

Man har idag motorcyklar i 125cc, 250cc, 280cc och 300cc. Alla fyra modellerna finns dessutom i standar-version, Raga Racing-version eller i en X-Track-version. Raga Racing-versionen har vassare fjädring, en mer aggresiv motor-karaktär jämfört med standar-versionen samt är utrustad med en hel del andra "racing-delar". X-Track-versionen är en TRS standard som man utrustat med stor tank och hög sadel. Pefekt för härliga turer ute i skogen, och vill man köra "riktig" trial är det bara att knäppa loss den stora tanken och sadeln.

loading...