TRS One 2017 har nu presenterats på Milano-mässan! Där presenterade man både TRS One 2017 samt en racing-version, TRS One Raga Racing. Man presenterade även en 125cc och TRS X-track.
X-Track är en TRS One som man har utrustat med större tank och sadel, som enkelt går att ta bort. Då har du en valig TRS One, dvs två cyklar i en! TRS X-track kommer finnas för leverans hösten 2018 och TRS 125cc finns för leverans januari 2018.

ONE 2017, 66 500:-
ONE 2017, 66 500:-

TRS One 2017
TRS One 2017 finns för leverans i 250cc, 280cc och 300cc. Levereras registreringsbesiktigad och klar för gatan. Den har följande modifieringar jämfört med 2016 års modell:
- Ny och längre växelspak för smidigare växling.
- Nytt skydd för ljuddämparen, förstärkt och bättre integrerat mot ramen.
- Nya fotpinnar, placerade längre bak.
- Nya lameller i koppling, Hoer Biger, som är det bästa som går att få tag på.
- Ny kopplingskåpa och ny, längre kopplingsstång.
- Ny lättare växelväljare.
- Ny bakaxel och modifierade kedjespännare.
- Nya dekaler på ramen.
TRS ONE 2017 | |
---|---|
Motor | Encylindrig 2-takt |
Kubik | 294,1cc - 272,2 cc - 247,7 cc |
Kylning | Vätskekyld |
Borrning, slaglängd | 79x60 mm (300 cc) - 76x60 mm (280 cc) - 72,5x60 mm (250 cc) |
Tändning | Nya HIDRIA CDI (dubbel tändning) |
Växlar | 5 |
Motorolja | Nils eller GRO W75, 350cc. |
Koppling | 3-skivig solfjäderkoppling med Hoer Biger-lameller |
Bränsle | Bensin, 2,3L 98 oktan, 2T olja 1,5% |
Förgasare | Dellorto PHBL26, Reed valve |
Start | Kick |
Tändstift | NGK-R BPMR6A |
Chassie | Aluminium-ram |
Swing | Aluminium |
Framgaffel | Tech 39 mm diameter aluminiumgaffel, 175 mm fjädringsväg, justerbar retur och fjäderspänning samt separat fjäderspänning för de sista 45 mm |
Bakfjädring | Olle progressiv R16V hydraulic system, 168 mm fjädringsväg, justerbar retur och fjäderspänning |
Fälgar | Morad aluminum |
Framhjul | 1.6x21 Michelin X11 Trial 2.75x2 |
Bakhjul | 2.15x18 Michelin X11 Trial 4.00x18 TL. |
Frambroms | Skiva 185mm, BRAKTEC 4-kolvsok |
Bakbroms | Skiva 150mm, BRAKTEC 2-kolvsok |
Hasplåt | 7075 Aluminum |
Vikt | 65 kg (250, 280, 300), 64 kg (125cc) |
Sitthöjd | 640 mm |
Dimensioner | 2.015 x 830 x 1.125mm (längd x bredd x höjd) |
Pris | 66 500:- (250, 280, 300) |
TRS Raga Racing 2017, 71 500:-
TRS Raga Racing 2017, 71 500:-




TRS Raga Racing 2017 | |
---|---|
Motor | Encylindrig 2-takt |
Kubik | 294,1cc - 272,2 cc - 247,7 cc |
Kylning | Vätskekyld |
Borrning, slaglängd | 79x60 mm (300 cc) - 76x60 mm (280 cc) - 72,5x60 mm (250 cc) |
Tändning | Nya HIDRIA CDI (dubbel tändning) |
Växlar | 5 |
Motorolja | Nils eller GRO W75, 350cc. |
Koppling | 3-skivig solfjäderkoppling med Hoer Biger-lameller |
Bränsle | Bensin, 2,3L 98 oktan, 2T olja 1,5% |
Förgasare | Dellorto PHBL26, Reed valve |
Start | Kick |
Tändstift | NGK-R BPMR6A |
Chassie | Aluminium-ram |
Swing | Aluminium |
Framgaffel | Tech 39 mm diameter aluminiumgaffel, 175 mm fjädringsväg, justerbar retur, kompression och fjäderspänning samt separat fjäderspänning för de sista 45 mm |
Bakfjädring | Rieger, 168 mm fjädringsväg, justerbar retur, kompression och fjäderspänning |
Fälgar | Morad aluminum, lågprofil samt urfrästa för lägre vikt |
Framhjul | 1.6x21 Michelin X11 Trial 2.75x2 |
Bakhjul | 2.15x18 Michelin X11 Trial 4.00x18 TL. |
Frambroms | Skiva 185mm, BRAKTEC 4-kolvsok |
Bakbroms | Skiva 150mm, BRAKTEC 2-kolvsok |
Hasplåt | 7075 Aluminum med hullingar |
Vikt | 65 kg (250, 280, 300), 64 kg (125cc) |
Sitthöjd | 640 mm |
Dimensioner | 2.015 x 830 x 1.125mm (längd x bredd x höjd) |
Pris | 71 500:- (250, 280, 300) |